Op vakantie (tijdens je vakantie)... - Reisverslag uit Victoria Point, Australië van BCEMI Versteeg - WaarBenJij.nu Op vakantie (tijdens je vakantie)... - Reisverslag uit Victoria Point, Australië van BCEMI Versteeg - WaarBenJij.nu

Op vakantie (tijdens je vakantie)...

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg BCEMI

16 September 2016 | Australië, Victoria Point

De rugzakken staan weer klaar, de handbagage gepakt. We hebben nog 1,5 uur te gaan voordat we de meiden gaan ophalen van school. Vanuit daar rijden we naar Ferney Hills waar Lynette woont. Haar zoontje Hayden viert vandaag zijn verjaardag en we zijn uitgenodigd. Het belooft dus weer een gezellige avond te worden. Na de verjaardag gaan we naar Robert & Susan waar we zullen overnachten. De volgende ochtend zal Robert ons naar het vliegveld brengen voor onze trip naar Townsville!
De komende twee weken zullen we dus vermoedelijk wat minder online zijn. We gaan ons vermaken in Northern Queensland met dagtrips naar de eilanden in the Great Barrier Reef. Het uitgebreide verslag zal zeker gaan volgen!

De afgelopen week hebben we ook weer genoeg meegemaakt om een blog mee te vullen!
Op zaterdag hebben we dan toch eindelijk een bezoek gebracht aan Coochiemudlo Island. Coochie ligt aan de overkant van Victoria Point en is een klein eiland met prachtige zandstranden. Met de Ferry hebben we de overtocht gemaakt op een warme, bewolkte dag. Op het water zagen we meerdere bootjes dobberen waaronder ook kleine BBQ-bootjes (http://www.coochieboathire.com). Wat een leuk idee om zo een dag op het water door te brengen. Die houden we zeker in gedachten!
Op Coochie aangekomen hebben we eerst het eiland verkend per auto. Daar waren we zo mee klaar, want binnen 15 minuten rij je het hele eiland rond. We zijn gestopt bij de plaatselijke bibliotheek annex ontmoetingshuis en zijn de ‘ Doug and Mary Morton reserve’ ingewandeld. Via de golfbaan kwamen we op een prachtig stuk strand met helder water en geel zand. De meiden hebben er heerlijk gezwommen en wij hebben genoten van de rust. Slechts 4 andere mensen kwamen voorbij in ongeveer 2 uur tijd.
Voor de lunch zijn we gereden naar het enige café wat Coochie rijk is: Coochie Island Beach Resort. Dit klinkt heel luxe, maar dat was het niet. Het was er echter wel gezellig en het eten (lhamburger met Beer battered chips) was prima. De meiden hebben zich nog even in het zwembad vermaakt waarna we verder zijn gereden naar het einde van de Melaleuca Wetlands. Ook hier troffen we weer een prachtig stuk strand aan met inmiddels wat ruiger geworden water. De bewolking werd wat dichter en het begon wat harder te waaien. Voor ons het sein om langzaam terug te keren naar de Ferry en de overtocht naar Victoria Point te gaan wagen. Op de Ferry begon het een beetje te druppen en bij thuiskomst werd het een flinke regenbui. Precies op tijd thuis dus.

De volgende ochtend hebben we een bezoek gebracht aan de Spring Fair in het plaatselijke bejaardentehuis: Renaissance Retirement Living. Onze buurjongen Charlie vroeg of hij ook mee mocht en samen zijn we erheen gefietst. De Spring Fair was georganiseerd door de bewoners en er waren meerdere kramen. De meiden werden verwend met give-aways zoals ballonnen (wat een plezier kun je hebben met helium), stickers, magneten, usb-sticks etc. Imke heeft een armband gemaakt bij de Navy-Cadets van sterk touw (‘so you always have 3 metres of robe when you get in trouble’), Meri heeft er gewoon eentje gekocht….. Er was een kraam met afgeschreven bieb-boeken en voor 50 cent heb ik een HEMA ‘Discover Australia by Road’ boek kunnen kopen. Het boek ziet er prachtig uit en alle plaatsen waar we tot op heden zijn geweest staan erin. Leuk aandenken als we straks weer thuis zijn.

Die zondagochtend hadden we nog een leuke verrassing voor de meiden in petto. Op (wederom) de tour van Darwin naar Alice Springs hadden we Anouk ontmoet, een leuke meid uit Limburg. Ze had ons geappt dat ze in de buurt was en of we het leuk vonden als ze langs zou komen. De meiden hebben tijdens die tour veel met haar opgetrokken, dus we vonden het zeker een leuk idee. Bert vroeg of Emma zin had om mee te rijden naar Cleveland om een 2dehands Iphone op te halen. Dat had ze zeker.
Bij het treinstation aangekomen zag Emma ineens Anouk voorbij komen wandelen. Ze vond het superleuk om te horen dat Anouk mee naar ons thuis ging. Toen Bert wegreed vroeg ze wel: ‘ Maar moeten we nu die Iphone nog ophalen?’

Op zondagmiddag verschenen de eerste gasten voor Meri’s BBQ feest. Robert & Susan, Lynette met Stella, Hayden & Riley en de overbuurtjes Taylee, Darren en hun zoons Billie & Charlie. Het werd een gezellige avond met heerlijke prawns, Burgers & Sausages.
In Australië is het gewoon dat iedereen wat meeneemt naar een feestje. Steeds als iemand vroeg: ‘what can I bring?’ antwoordde ik dat dit niet hoefde. Mensen voelen zich hier in Australië niet fijn bij, dus uiteindelijk hebben we nu geleerd gewoon iets te zeggen.
Susan bracht een heerlijke salade mee, Lynette breadrolls en Taylee Prawns. ‘It just helps if everybody brings something’ zei Susan eens. En dat is zeker waar!

De volgende ochtend, nadat de meiden naar school waren gegaan, hebben we Anouk meegenomen om Victoria Point en Redland Bay te verkennen. We zijn weer naar YEO park gegaan en hebben daar gelunched (Bacon & Egg Sandwich op de gratis BBQ). Daarna zijn we weer doorgereden naar Redland Bay voor een lekkere Flat White with Sugar. Bij het uit school halen van Imke en Meri kwam er een vriendinnetje van Imke naar me toe met de woorden: ‘ Imke is doing great!’ Ik antwoordde: ‘ Good to hear!, waarop het meisje weer zei: ‘ She is really improving on her English and is trying hard!’ Toen ik aan haar vroeg: ‘ And is she nice to you?’ antwoordde ze: ‘ Imke is always nice!!!’ Wat een ontzettend fijn compliment om te horen.
Weer thuis gekomen hebben de meiden samen lekker gespeeld en om 17:00 uur mochten Imke en Emma weer naar turnen. Meri heeft besloten het toch lekker bij voetbal te houden en start over 2 weken met de ‘indoor-competition’.

Op dinsdagochtend hebben Anouk, Bert en ik een bezoek gebracht aan de Bioscoop. Om 09:50 uur zaten we met koffie en een (klein) gebakje te genieten van de film: ‘Bad Moms’. Zeker geen technisch hoogstandje maar gewoon lekker veel lachen. Ook wel eens lekker om gewoon ‘niets’ te doen.
‘s avonds werd Anouk opgehaald door Harry, een leuke jongen uit Brisbane die ze had ontmoet in Sri Lanka. We hebben samen nog pasta gegeten en daarna zijn ze vertrokken.
Nadat ze weg waren hing er een rare lucht in de keuken. Ineens kwam ik tot de ontdekking dat de hamburgers (die ik wilde gebruiken als gehakt in de pasta) nog in de oven lagen….. Zwartgeblakerd hebben we ze weggegooid. Ook in Australië dus nog steeds geen keukenprinses.

Op woensdag hebben Bert en ik een bezoek gebracht aan het plaatselijke winkelcentrum. Meri heeft van school de opdracht meegekregen om scrapspullen mee te nemen. Na de vakantie gaan ze iets maken als afscheidscadeautje. Voor alle andere kinderen omdat ze na jaren de school verlaten, voor Meri een dubbele betekenis. Ze verlaat de school en Victoria Point in December. Daar willen we nu nog even niet aan denken! Ook hebben we deze dag de beslissing genomen om in December 2 weken rond te gaan trekken in Nieuw Zeeland. We twijfelden tussen Tasmanië, Perth en Nieuw Zeeland. De prachtige foto’s van het landschap van Nieuw Zeeland die we online vonden heeft de keuze voor ons makkelijk gemaakt. Nieuw Zeealand here we come!

Donderdagochtend besloten we toch maar weer eens te gaan werken aan onze conditie. We besloten te fietsen naar Sandy Creek Conservation Area in Mount Cotton. Alhoewel ‘slechts’ 7 kilometer verwijderd vanaf ons huis bleek dit een flinke workout te zijn. De weg ernaar toe kende meerdere heuvels die, om het netjes te zeggen, ‘pittig’ waren. In de Conservation Area hebben we een wandeling gemaakt van een uur. Het conservaat staat vol met eucaplyptus bomen. Helaas hebben we geen enkele Koala kunnen spotten. Wel hoorden (en zagen) we meerdere vogels, vlinders, insecten, mooie planten en bloemen. Na de wandeling begonnen we aan de terugtocht die gelukkig net iets minder stijl was! Moe maar voldaan kwamen we rond lunchtijd weer terug. De middag hebben we besteed aan het boeken van de hotels in Nieuw Zeeland (we huren deze keer geen camper maar een auto). Onze reis gaat beginnen in Auckland op het Noorder Eiland. Vanaf Christchurch op het Zuidereiland vliegen we 2 weken later weer terug naar Brisbane.

Emma kwam een paar uurtjes later lachend thuis uit school. Ze vertelde dat ze een flinke blunder had geslagen. Een vriendin had tegen haar gezegd: ‘ I’m leaving school early. Have to go to a funeral.’ Niet wetende wat een ‘funeral’ was had Emma gezegd: ‘ Oh, Nice!’ wat haar een paar omhoog getrokken wenkbrauwen van haar vriendin opleverde….

En nu is het dus vrijdagochtend. De afgelopen uren zijn we druk bezig met het pakken van de tassen, de laatste wasjes en klusjes doen en het boeken van de auto en vlucht in Nieuw Zeeland. Die vlucht… ook nog zoiets! Uiteindelijk bleken we een goede vlucht gevonden te hebben via Brisbane naar Aukland met Virgin Airlines. Tickets geboekt en betaald en bevestiging uitgeprint. Zien we bij de vluchtdetails dat we op 5 december in de middag vliegen en op 6 december (dus een dag later) pas zouden aankomen in Nieuw Zeeland. Dit terwijl het een vlucht van 3.15 h is. Beetje verder gekeken en bleek ook nog eens dat ik via de Amerikaanse Cheaptickets had geboekt. Ineens schoot mij te binnen dat Aukland ook in Californië USA ligt…. Ik zal toch niet….?? Met bonzend hart las ik nog een keer heel goed door wat we geboekt hadden en waarheen. Uiteindelijk bleek het gewoon aan het tijdsverschil tussen Australië en Nieuw Zeeland te liggen. We zouden om 06:40 pm vertrekken in Australië om pas om 12:25 am aan te komen in Nieuw Zeeland. Aangezien we midden in de nacht aankomen toch niet zo’n goed idee vonden hebben we de heenvlucht maar snel omgeboekt naar een vlucht overdag.

Het is bijna 14:30 uur, tijd om ons klaar te maken voor het vertrek. 2 weken vakantie en daarna nog iets leuks om naar uit te kijken! Want 2 dagen na thuiskomst mogen we naar Brisbane airport om mijn ouders op te halen. Die komen 6 weken genieten van al het moois wat Australië te bieden heeft. We kijken uit naar het weerzien! Maar eerst ff genieten in Northern Queensland. Dikke kus en tot over twee weken!!!

• 16 September 2016 - 08:07

Netty Versteeg:

Lieve Bert, Chantal, Emma, Meri en Imke,
    Opnieuw weer genoten van alle belevenissen. Chantal wat een duidelijk verslag.
    Ik wens jullie een fijne " vakantie " periode en geniet van alle mooie dingen en de extra vrije tijd met elkaar.
    Hartelijke reisgroet, Netty

• 16 September 2016 - 08:39

Aart Versteeg:

Lieve allemaal,
    Alweer genoten van jullie avontuur.
    Wij hebben wel een Koala kunnen spotten deze ochtend, onder het kopje" Nattigheid" was er een foto te zien in de krant van een verzopen Koala beertje die zichzelf in veiligheid gebracht had door op een hek te klimmen.
    Rond Adelaide heeft men last van wateroverlast door hevige regenval. En daar komt nog meer nattigheid zijn de voorspellingen.

Geniet van jullie vakantie binnen jullie vakantie en tot het volgende bericht.

Liefs en een knuffel van Opa/Aart xx

• 16 September 2016 - 16:13

Joop Beekmans:

Beste Versteegsgodownunder,

Weer een hele mooie week, apart gevoel dat je op vakantie gaat rijdend je vakantie. Da's net zoiets als je soms meemaakte dat je een 'vrije dag' hebt tijdens een geboekte reis met een gezelschap, ook zo raar. Mag je zelf weten wat je doet!!:)

Maar wat een belevenissen weer, het lijkt allemaal zo gewoon, maar dat is het natuurlijk niet!
    Kan het niet genoeg zeggen, geniet en blijf dat doen!

Wel veel hamburgers eten volgens mij ........... :)

Gr,
    Joop

• 18 September 2016 - 10:46

Adri:

hoi allemaal,
    hihi die funeral moest stiekem wel ff lachen.... wat leuk dat je ouders ook komen chantal! En die film ben ik laatst met mijn vriendin heen gegaan, idd gewoon lekker onderuit zakken en lachen om een paar aha momentjes.