Het magische getal 31 - Reisverslag uit Dongen, Nederland van BCEMI Versteeg - WaarBenJij.nu Het magische getal 31 - Reisverslag uit Dongen, Nederland van BCEMI Versteeg - WaarBenJij.nu

Het magische getal 31

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg BCEMI

24 Juni 2016 | Nederland, Dongen

Mijn aftelkalender op de 'dreamdays-app' toonde vandaag het magische getal van 31 dagen.
31 dagen... oftewel een maand....oftewel het komt nu wel heel dicht bij!

Langzaam komt het besef dat we dus echt gaan. Het wordt echt. Ineens blijkt dat we nog heel veel moeten regelen. Niet voor Australië, maar voor de laatste maand in Nederland. Leuke dingen gelukkig, dat wel!

Volgende week mag ik mee met de klas van Meri op eindkamp. Van maandag tot en met vrijdag met 28 pré-pubers in Gelderland leuke dingen doen.
Naar het Afrikamuseum in Berg en Dal en met de kids Nijmegen in. Verder gewoon veel gezellige, sportieve momenten bij de kampeerboerderij. Nu alleen nog wat zonnestraaltjes want de weersverwachting is niet best...

Dan op zaterdag 2 juli de verjaardag van Imke vieren. Ze is in Dubai jarig, maar we wilden wel graag een echt feestje voor haar met familie en vrienden. En het is natuurlijk tevens een prachtmoment om afscheid te nemen met een lekkere BBQ. Die BBQ juist.... ook die moest nog geregeld worden! Voor 50 personen vlees, salades, brood en drank. Lang leve de slager die alles kant en klaar komt brengen:)

Dan nog 2 werkweken waarin ik toch echt zeker wil weten dat alles goed is overgedragen. Goed moment om stil te staan wat je nu toch eigenlijk allemaal doet op een gemiddelde werkdag. Mijn werk voelt inmiddels zo 'eigen' en natuurlijk, dat ik daar vaak niet bij stil sta. Ik ben blij dat ik werk in een team met allemaal kanjers. Ik laat het met een gerust hart los!

Dan nog de Nijmeegse Vierdaagse! Emma en ik zullen, samen met opa en oma, nog wat kilometers moeten maken voordat we aan de start verschijnen. Gelukkig is de huisvesting geregeld. Emma logeert bij opa en oma en Bert kookt voor hen allen.
Ik verblijf met mijn collega's in een dojo in Nijmegen en daar wordt voor mij gekookt. Spullen inpakken en gáán, zullen we maar zeggen....

Ineens bedachten we dat het ook wel handig is dat we een plan hebben voor onze dag in Dubai en Singapore. Niet dat we eerst uren nodig hebben om weg te komen op het vliegveld omdat we geen keuze kunnen maken.
Gelukkig voor ons zijn goede vrienden van ons al in Dubai geweest en konden ze ons prachtig de highlights vertellen (dank John en Arielle!)
Voor Bert is een bezoek aan de Burj al Khalifa een must. Ikzelf zie een trip met de lift naar de 124e verdieping van dit gebouw niet echt zitten: het is zo hooooog! Maar gezamenlijk toch besloten dat het toch echt wel de moeite waard is. Kaartjes kopen we via internet, dus geen lange wachtrijen voor ons. Van een collega hoorde ik dat een bezoek aan de Dubai Mall met in het midden een heus aquarium ook echt de moeite waard is. En verder moeten we zeker op zoek naar een banketbakker. Het is Imke's verjaardag en die vieren we met heerlijk Dubai's gebak:)

Nu nog volop op zoek naar mooie bezienswaardigheden in Singapore. Dus mocht je een tip hebben, dan hoor ik die graag!!

En als laatste activiteit: het inpakken van onze rugzakken. Bert en ik zijn beide van het 'last minute pakken' dus ik sluit niet uit dat dit in het weekend voor ons vertrek gaat geschieden. Gelukkig zijn we beide relaxed genoeg om te beseffen dat ze in Australië ook winkels hebben....

  • 25 Juni 2016 - 07:28

    Carola:

    Zo te horen nog kort dag en nog veel te doen. Ik heb eens even gegoogeld op die Burj al Khalifa niet normaal zeg zo hoog, wel prachtig om te zien. Wat zullen jullie gaan genieten daar dat weet ik zeker. Het is jullie van harte gegund. Heel bijzonder om met je gezin deze reis te maken iets wat de kids altijd bij zal blijven. Wij zullen jullie wel missen

  • 14 Juli 2016 - 12:33

    Corrie:

    Zo ik zit weer eens achter de laptop en lees jullie verhaal met al een beetje kriebels in de buik.
    Het afscheid nemen komt nu wel heel dicht bij.(het verhaal heb ik al op mijn IPhone gelezen en nu pas een reactie beter laat dan nooit.
    Jullie gaan een prachtige tijd tegemoet en ik weet zeker dat jullie daar van gaan genieten.
    Ik zal jullie gaan missen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

BCEMI

Eind juli 2016 vertrekken we voor ruim 5 maanden naar Australië. We delen onze avonturen daar graag met jullie!

Actief sinds 11 Feb. 2016
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 13765

Voorgaande reizen:

25 Juli 2016 - 05 Januari 2017

Australië

Landen bezocht: