100e 4-daagse vs lift-off - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van BCEMI Versteeg - WaarBenJij.nu 100e 4-daagse vs lift-off - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van BCEMI Versteeg - WaarBenJij.nu

100e 4-daagse vs lift-off

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg BCEMI

25 Juli 2016 | Nederland, Nijmegen

De afgelopen dagen heb ik me bevonden tussen allemaal kanjers. Stuk voor stuk doorzetters die de eindstreep wilden halen van de 100e Nijmeegse 4-daagse.
Een 4-daagse die alle uitersten kende: van heel erg warm naar regen en veel onweer.
Van feestend een dorpje door naar bikkelen omdat je blaren toch stiekem best wel pijn doen.
De eerste dag was nog wat onwennig: hoe voelt dat nou 40 km? (warm en best ver).
De tweede dag was gewoon afzien! Ze noemen het 'bijltjesdag' en ik weet nu waarom! Wat was dat laatste stuk over de Waalkade lang!
De derde dag staat in het teken van 7 heuvelen. (Weten ze zeker dat het er 'maar' zeven waren??)
De vierde dag bestond voor mij uit twee dingen: een hele lange dijk en veel feestende mensen.
We hebben gelachen met elkaar (weet je zeker dat je dat meisje niet omduwde Annique???) maar ook gebikkeld met elkaar (diep respect voor Joey en Dennis, onze twee ereronde lopers!).

Maar toen de finish na ruim 160 km in zicht kwam en we met ons defilée de eretribune passeerde, was ik de moeilijke momenten inderdaad allemaal vergeten en overheerste de euforie!
(Die was de volgende ochtend, toen ik met mijn voetjes in een biotex-badje zat vanwege de ontstoken blaren weer eventjes weg....)

Nee, ik heb de koning niet gezien (hij zat er toch echt) en ja, ook mijn eigen chef ben ik gewoon voorbij gelopen zonder hem te zien.
Ik had het te druk met genieten van al die duizenden mensen die voor ons naar de Via Gladiola waren gekomen. Kin omhoog, borst vooruit en gaan!!! Wat een samenhorigheid creëert zo'n week 4-daagse. Met z'n allen in een slaapzaal voor een paar nodige uurtjes rust. Ik wist niet dat er mensen waren die melodieën kunnen snurken, maar geloof me: ze zijn er! Het gekke is: je stoort je er niet aan. Oordopjes in en gewoon pitten!
Diep respect voor de mensen van de Judo Academy Nijmegen. Zij hebben deze week voor ons gezorgd. We werden op onze wenken bediend (letterlijk), er werd voor ons gekookt, blaren geprikt en desgewenst gemasseerd. Het voelde als een warme deken!
Volgend jaar weer?? Ik ga er een half jaartje over na denken!!!

En dan nu: F-day oftewel Flight day. Over ongeveer 12 uur stappen we in het vliegtuig en vliegen we ons avontuur tegemoet.
Gisteren zijn onze eerste gasten gearriveerd. Een zeer net gezin uit België. We laten ons huis met een gerust hart achter.
We worden weggebracht door familie, welke we op het hart hebben gedrukt vooral de 'kiss and ride' strook te gebruiken. Geen gejammer aan de gate. Gewoon een dikke kus en knuffel en weg zijn we!

Voor iedereen die de komende dagen van een welverdiende vakantie gaat genieten: Safe travels, enjoy and safe trip back!
Voor alle thuisblijvers: ik wens jullie prachtig weer en vele relaxte achtertuin momenten!

See ya later!!!!


  • 25 Juli 2016 - 09:32

    Annique Schiewold:

    Het was inderdaad een week zoals jij hem beschreven hebt, en nee, ik heb dat meisje niet geduwd

  • 25 Juli 2016 - 10:02

    Madelon:

    Lieverds, wij wensen jullie een te gekke tijd in Australie - we gaan jullie uiteraard volgen. Maak er een onvergetelijk avontuur van. Safe flight. Dikke kus Jasper, Madelon en Tirza xxx

  • 25 Juli 2016 - 10:04

    Annique:

    Ik zie dat niet heel mijn reactie is aangekomen; maandagmorgenkwaaltje zeker, maar ik wens jullie allemaal een fantastische reis en geniet van alle mooie momenten die jullie zeker mee gaan maken. Ik volg jullie op de "voet"!

  • 25 Juli 2016 - 10:54

    Willem En Shana:

    Goed bezig geweest, tot straks op de K&R!!

  • 25 Juli 2016 - 12:45

    Cindy:

    Ik vind jou ook een bikkel; knappe prestatie Chantal! En nu op naar Australia!
    Geweldig dat ik mee mag lezen op jullie avontuur. Liefs Cindy

  • 25 Juli 2016 - 18:02

    Esther:

    Een goede reis , fijne verjaardag van dochterlief in dubai en vooral veel plezier

  • 25 Juli 2016 - 20:04

    Jack En Sandy:

    Wauw jullie avontuur gaat beginnen. Super gaaf om jullie te kunnen volgen. Geniet ervan en heel veel plezier met elkaar. Groetjes van ons

  • 25 Juli 2016 - 22:00

    Cootje:

    Nu gelezen wat je me gisteren hebt verteld..
    zó beschreven dat je als lezer voelt wat jij hebt gevoeld,chapeau!

    Wij wensen jullie een hele fijne tijd en zullen genieten van jullie verhalen!

    dikke knuffel van (opa) Aart en (oma) Cootje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

BCEMI

Eind juli 2016 vertrekken we voor ruim 5 maanden naar Australië. We delen onze avonturen daar graag met jullie!

Actief sinds 11 Feb. 2016
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 13763

Voorgaande reizen:

25 Juli 2016 - 05 Januari 2017

Australië

Landen bezocht: