Op weg - Reisverslag uit Darwin, Australië van BCEMI Versteeg - WaarBenJij.nu Op weg - Reisverslag uit Darwin, Australië van BCEMI Versteeg - WaarBenJij.nu

Op weg

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg BCEMI

29 Juli 2016 | Australië, Darwin

En toen was de grote dag aangebroken: maandag 25 juli.

Na nog wat laatste boodschappen en het herpakken van de rugzakken (zoveel kan er eigenlijk niet in) arriveren onze taxi-chauffeurs: opa en oma Maas en Willem.
‘Hey, Shana is er ook bij!’ riep één van de meiden. ‘Gezellig’, dacht ik nog om vervolgens te denken: ‘uh, dan komen we een plekkie tekort!’ Want ook Oma Corrie kwam gezellig binnen lopen. …..
Opa Piet bracht de oplossing. Hij ging snel terug naar huis om zijn eigen auto te halen.
5 minuten later belde hij: ‘de auto start niet!’
Afscheid genomen van Willem en Shana, Oma Corrie, de buurvrouw en snel met onze auto naar Opa. Startkabels erop en hij deed het weer!
De hele bups in de auto en gaan!
Opa moest nog even tanken (met draaiende motor) en helaas viel de auto daar weer uit.
Dat was een ander afscheid dan verwacht: Dikke knuffels en kussen op het BP tank-station. Tot oktober lieve ouders!!!

Op Schiphol wachtte ons een grote verrassing. Bij het inchecken riep Meri ineens: ‘Hey, ik zie Rachel!!!’ Bleek dat onze lieve vrienden waren gekomen om ons uit te zwaaien. Geen kiss en ride maar gezellig eten bij de Burger King en uitgebreid knuffelen bij het afscheid.
Maikel, Carla en Rachel, Nancy, Jaco, Kimi en Lola, super bedankt!! Was echt genieten voor ons. We zien jullie over een half jaartje☺

De vlucht naar Dubai met Emirates airlines (aanrader: zeer goed!) ging verrassend snel. We vertrokken iets na 22:00 uur voor een vlucht van 6 uur. Er werd eerst diner geserveerd (lekker bovenop de Burger King maaltijd….) en daarna snel oogjes toe. De stewardess had beloofd te komen zingen om 00:00 uur voor Imke, maar dat hebben we gemist omdat we sliepen. Na een kort nachtje arriveerden we op Dubai Airport.
Met de taxi (bijna allemaal bestuurd door vrouwen) onderweg naar de Dubai Mall.
We begonnen met een verjaardagsontbijt voor Imke. Lekkere pannekoeken met aardbeien en slagroom. Er werd zelfs door het personeel een ballon gebracht en een extra pannekoek met chocolade!
Na het ontbijt shoppen in de Dubai Mall, lekker in de airconditioning want buiten was het inmiddels bloedheet!

Hierna hebben we een bezoek gebracht aan de 124e verdieping van de Burj Khalifa (hoogste toren van Dubai). Erg indrukwekkend en inderdaad hoog! Op de 124e verdieping is een soort van terras waar je buiten kunt staan. We hebben het daar, vanwege de inmiddels verzengende hitte (40 graden!) niet langer dan 5 minuten uitgehouden. Het leverde wel mooie foto’s op!
Vanuit de Burj Khalifa hebben we een bustour (hop on, hop off) genomen door Dubai heen. Door de korte nacht in combinatie met de jetlag hebben we echter het grootste gedeelte de achterkant van onze oogleden bekeken;) Ik kan me nog wel herinneren dat we langs het Palm Beach Hotel reden, maar dan houdt het ver op.

Wederom een taxi gepakt, terug naar Dubai Airport voor onze vlucht naar Singapore, wederom met Emirates.
Het vliegtuig taxide op tijd naar de startbaan…. Om vervolgens terug te keren naar de gate. Er was een onderdeel van de motor kapot en dit moest eerst gerepareerd worden (wij waren blij dat dit op tijd werd gesignaleerd en de noodzaak tot reparatie werd erkend….)
Ongeveer twee uur later stegen we dan toch op, op weg naar Singapore!
De piloot beloofde ‘ as fast as possible with some shortcuts’ te vliegen.
Hij hield woord en we arriveerden inderdaad, na ongeveer 8 uur vliegen, slechts 1,5 uur later dan gepland.

In Singapore hebben we een day-pass voor het openbaar vervoer gekozen. Het openbaar vervoer, met name de metro, lijkt daar erg op de subway in London. Een heel overzichtelijk kaartje zorgde ervoor dat we eigenlijk zonder moeite overal konden komen waar we wilden.
Singapore is indrukwekkend door zijn grote gebouwen (overigens ook door de mannen die hier doorlopend luidruchtend hun keel schrapen of hun neus ophalen).
Het Marina-Bay-Sands Hotel naast de Marina-Bay-Sands Mall is groot en prachtig. Drie pijlers met een groot schip erop (althans daar vonden wij het op lijken). We zijn op zoek gegaan naar de Merlion (waterspugende leeuw) en hebben hem uiteindelijk ook gevonden.
Imke heeft daar kennis gemaakt met het Singaporese water (trap was toch wel glad;) en genoot van de verkoeling die het water haar bracht. Ook in Singapore was het namelijk warm (32 graden).
Na een heerlijke maaltijd in één van de vele foodcorners die Singapore rijk is hebben we de metro terug genomen naar Singapore Changi airport voor het laatste stukje vliegreis naar Darwin.

De vlucht naar Darwin ging ook weer verbazingwekkend snel. We vlogen dit keer met Jetair (vergelijkbaar met Ryanair). Klein toestel, zonder tv’s maar die hebben we niet gemist omdat we de hele reis geslapen hebben.
Op donderdag 28 juli 2016 landden we om 05:10 uur dan eindelijk in Darwin, Australië.
Tijdens onze vlucht al weer kennis gemaakt met de Australische gastvrijheid. Voor ons zat een Australisch gezin welke net terug was gekeerd van een 6 weekse trip door Europa. Beiden ouders bleken ook politie agenten te zijn. We zijn meteen uitgenodigd om een kijkje te gaan nemen bij het politiebureau in Darwin. Een aanbod wat we uiteraard meteen hebben aangenomen!

De afgelopen 24 uur hebben we niet veel gedaan: een bezoek gebracht aan de Darwin Waterfront (om 07:00 uur ‘s ochtends – hotelkamer was nog niet gereed), boodschappen gedaan bij Woolworths en Coles (hoe fijn kan het zijn weer in een Australische supermarkt rond te lopen) en vooral veel geslapen!!! Om 03:30 uur was ons hele gezin wakker om vervolgens toch weer in slaap te vallen tot 11:00 uur! Guess we needed it☺

De komende dagen even niet online. We vertrekken morgenochtend voor een 6-day Northern Exposure Top End & Red Centre tour.
See y’all later mates!

• 29 Juli 2016 - 08:57

Leny Dame:

Wat een belevenis al, veel plezier de komende dagen, en we horen het over enkele dagen Wel weer, groetjes ad en Leny

• 29 Juli 2016 - 09:05

Wietske:

Klinkt goed. Wel een beetje jaloers hoor. Heel veel plezier. Ik blijf je volgen. Groetjes van Wietske

• 29 Juli 2016 - 09:42

Carola:

Klinkt avontuurlijk in de korte tijd veel gezien. Lekker genieten van al het moois liefs xx

• 29 Juli 2016 - 09:51

Gonnie:

Wat leuk om jullie avontuur zo te kunnen volgen.

• 29 Juli 2016 - 11:00

Willem Versteeg:

Wederom een mooi verslag, een fijne trip toegewenst! Xx

• 29 Juli 2016 - 14:44

Adri:

Heey allemaal,
    Snel ff alles bijgelezen. Wat leuk om jullie reis zo te kunnen volgen ;-)
    Liefs, Adri

• 29 Juli 2016 - 15:13

Esther Oomen:

Wat heerlijk om jullie avonturen te lezen..geniet ervan en ik kijk uit maar het volgende verslag..wij gaan volgende week toch nog op vakantie. .1 week Westende Belgische kust..minder warm dat wel maar stuur toch maar wat zon. .knuffels

• 29 Juli 2016 - 16:39

Corrie :

Lieve allemaal,
    Met veel plezier dit mooie verslag gelezen.
    Als ik dit lees reis ik in gedachten met jullie mee.
    Heel veel liefs en een dikke knuffel .

• 29 Juli 2016 - 19:31

Edith Langenberg:

Enjoy, maar dat doen jullie ook zo te lezen xxx

• 29 Juli 2016 - 22:01

Cootje:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, geniet van de komende 6 maanden!
    " Wij reizen op jullie schouders mee"!....( uitspraak oma Versteeg)

liefs, (opa) Aart en (oma) Cootje

• 30 Juli 2016 - 11:59

Marco S.:

Hier is het zaterdagochtend rond 12 u. het weer is bewolkt in de Drechtsteden area ;) De dag dagelijkse bezigheden dien zich aan ... boodschapjes en huis tuin keuken zaakjes .. kortgezegd een rustig rommeldagje. Heel leuk om deelgenoot te mogen zijn in een schitterend mooi avontuur waar jullie als gezin aan begonnen zijn. Be safe en nieuwsgierig naar meer! ;)

• 30 Juli 2016 - 17:03

Tarci En Joop Beekmans:

Dit beloofd wat voor de komende reisverslagen. Schitterende reis en al zoveel gezien tussen het slapen door. Geweldig!

• 02 Augustus 2016 - 11:24

Madelon, Jasper & Tirza:

Heerlijk die verhalen van jullie, geniet enorm van jullie avonturen. Dikke kus xxx

• 03 Augustus 2016 - 13:31

Nancy Raaymakers :